EP - Itálie, Piacenza
O víkendu 19. a 20. května 2012 jsme si odskočli na Evropský pohár do italské Piacenzy.
Cestu jsme absolvovali z části ještě v noci, využili malého provozu a projeli bez problémů okolo Mnichova a pak přes Brennerský průsmyk do Itálie. Cestou z Brenneru dolů jsme míjeli několikakilometrovou kolonu stojících tiráků mířících opačným směrem. Petr vše odřídil, takže během tří dní strávil přes dvacet hodin za volantem a ještě vše zvládl i na tandemu. Někdo má holt natrénováno :-)
V sobotu se jel silniční závod na 65 km, v neděli časovka na 11 km, vše na rovině, silniční závod byl pro tandemy vypsán na 7 okruhů v délce 9,3 km, tj. 65 km.
Foto: https://www.piacenzaparacycling.it/foto.html
Jak takové závodění na Evropských pohárech vlastně vypadá?
V sobotu ve druhém kole odjel franzouzský tandem, který už nikdo ze závodníků nedojel – průměrná rychlost vítězů byla 47 km/hod (z toho 50 km jeli samostatně), ve čtvrtém kole odjeli další dva franzouské tandemy a jeden italský tandem (Pizzi/Pizzi). My jsme zůstali v hlavním poli, občas se prostřídali na špici, občas chytali nějaký ten nástup. Závod se jel průměrnou rychlostí 44 km/hod., přestože poslední kolo se jelo už mnohem volněji a všichni se chystali na spurt. Ve skupině jsme nakonec skončili zhruba uprostřed.
Foto: https://www.piacenzaparacycling.it/foto.html
V neděli na časovku tandemů zacalo pršet, zatáčky se musely projíždět opatrně a i otočka v polovině trati na kruhovém objezdu byla pomalejší než při tréninku. Podali jsme zřejmě náš nejlepší výkon – 11 km za 13 min. 14 sekund, prumer 49,8 km/hod. Finové si jeli vlastní závod s průměrem přes 54 km/hod., za ostatními jsme moc nezaostali, 8 sekund na 5. místo, 17 sekund na 3. místo (Pizzi/Pizzi).
Celkové 8. místo z 15 startujících, Saccomando/Donval (Francie) – mistři světa z roku 2011, Pizzi/Pizzi (Italie) – mistři světa z roku 2010, takže konkurence byla :-)
Velká poklona patří pořadatelům, je vidět, že cyklistika je v Itálii doma. Silniční závod se odjel zcela bezpečně a přesto bez kompletní uzavírky okruhu, závodníkům byl vyhrazen jeden silniční pruh, pořadatelé se starali o bezpečný průjezd křižovatkami a všichni řidiči je plně respektovali . Při časovce měla každá posádka vyhrazený jeden motocykl, který jel 20-30 m před závodníky. Trať byla tentokrát uzavřena, protože se využívali oba silniční pruhy.
VT
—————